• Глупи људи мудре ствари тумаче погрешно а разумни људи и глупе ствари тумаче мудро.
• Умемо добром брзином да проценимо ствари али немамо ни доброту ни брзину да на време одреагујемо.
• Тиме што је неко јеретик а не доживљава себе тако, не мора нужно да значи да хули на Бога, јер је његова јерес могла настати као последица смиреноискреног трагања за Богом које можда није могао идентификовати међу православнима. Ко тражи Бога на погрешан начин, не смемо рећи да је искључив из спасења јер ће једном ипак доћи до истине и јер је његова наука дошла на темељу љубави а не мржње према Богу.
• Ако ми нисмо добри, како ће други доћи у познање свог греха, и ако ми нисмо побожни, како ће други поверовати да има Бога?!
• Једнако се може застранити и у љубави према једној и према више личностима. Зато је љубав према Богу ту да нам отворила очи и за једну и за другу стварност.
• Ако ми нисмо сигурни у Бога и у Богу, онда узалуд градимо системе и окружење да бисмо у њима нашли своје уточиште.
• Боље и ружно стваралаштво него лепо плагирање. Боље је да се нешто покуша створити својом руком него без свог умећа копирати туђе као сопствено.
• Дух Свети не доказује само да Бог постоји, него показује да се људи могу сјединити са Њим.
• Када се други не осећа добро, немамо права да се љутимо на њега ако нема добро расположење за нас. Својом себичношћу не видимо да другом треба наше посредовање, наша жртва одобровољавања. Ако му то не пружимо – и ми са њим падамо ако се срдимо на оног од кога очекујемо дежурног аниматора, а ако му то пружимо – сви двоструку корист добијамо јер са другим и ми устајемо.
• Велики људи су мало експонирани.
• Само је Богу стало до сваке личности. Нажалост, клирици и политичари то често не виде.
• Не треба бити бесан да би показао да имаш свој став.
• Лажна жртва припада онима који жртвују друге изговором своје пожртвованости.
• Пуна утроба – мали мозак.
• Није дестинација мерило расположења него квалитете односа који се може свуда успоставити.
• Није битно шта једеш већ са ким једеш, из тога и мала неукусна трпеза постаје правом гозбом јер се не храни са оним што је на столу већ односом који влада за столом.
• Свако је створен са неким недостатком да би увек тражио део који му треба.
• Цинизам никога не поучава – ни онога ко нешто зна па диже главу, ни оног ко нешто не зна па спушта главу.
• Пред једним клеветником се још и можемо одржати сами али за више њих већ нам је Бог потребан.
• Сви падају на тесту када постану предмет народних спекулација. Можда народу због своје безосећајности није толико стало да осуди другог колико други храни своју сујету величањем себе да му народ завиди.
• Није важно какав је неко водио живот већ како га води од како је постао део нас. Ако ми не праштамо, ту личност губимо, а своју глад за презиром не засићујемо.
• Интриге су за монотоне духове.
• Стид од света није баш дело љубави јер некоме стид може бити дело искомплексираности.
• Време се искупљује осмишљавањем у Христу.
• Туђе незнање се намирује једино личном молитвом и својим трпљењем. Нека знања људи једноставно немају желудац да приме јер су слаби. Нарочито знања о сопственој погрешивости чак и када инсистирају на некој својој погрешивости коју лако бране ако их подржимо.
• Ко нема мира и радости у малим стварима, неће их имати ни у великим.
• Од здравог умора нема већег блаженства.
• Посвећен човек не примећује ситнице. Баналности прескаче да до Божијих ситница дође. А Божије ситнице имају атомску снагу када ударе о оног ко тражи смисао под бесмисленим небом.
• Само отворено срце отвара ум – не може затворено.
• Крајности су присутне јер не постоји постепеност. Ко заобилази своје узрастање чека га расцеп личности. Намерно смо створени да се постепено усавршавамо а не да одједном дођемо до финалног стадијума. Где нема искуства нема ни могућности да се буде савршен.
• Бог нас изнова Духовно мобилише да радимо на својим духовним нагонима и благодатним инстиктима.
• За обоженог не постоји ближњи као грешник већ само као човек који није срео Бога. Обожени верује да сваки човек познаје Бога колико и он сам.
• Постоје правила али као и прекомерно узимање лекова могу нашкодити или фанатизмом или страхом од људи. Заправо, свака ксенофобичност, па и духовна, настаје као последица потирања онога што је другачије од њега самога а манифестује се агресијом у име добрих намера и још горе – у име Божије.
• Само труд за другог укида праволинијско осећање.
• Одвратно је освајати врлине и победе без сопственог разумевања и труда. Одвратно је све што ниси створио сам.
• Два су демона и у претераном уздржању и претераном неуздржању.
• Само се сујета такмичи.
• Нико не може бити нормалан без мало лудости у себи.

Advertisements