Могу да будем курвар и убица, лицемер и подваљивач, кушач и нечист, незналица и воајер, клеветник и користољубац, тиранин и галамџија, неверник и судија; могу да оспорим Библију, Цркву, свештенство и Бога; заиста, све то могу из неког себичног хира јер сам слободан да се определим чак и за погрешно.

Али, не могу ни ћутати, ни оспорити искуство Светога Духа које ми је дато посредством Литургије између Бога, свештеника и народа. То не могу маскирати колико год слагао себе пута. Јер сам толико искусио другачијост од себе самог да је то једино што је свето и у супротности са свим што знам, и једино што имам а да ме чини истински живим и спокојним. То не могу оспорити, нити похулити јер сам тада у искуству Духа једино срећан, ма колики грешник био.

Зато, макар био осуђен на пакао због својих грехова, а Бог и ја се често свађамо око благодати и црне хронике, ја ћу и тамо попут демона исповедати да Бог јесте Тројица и да Христос јесте истински Богочовек јер је Дух сведочио за Њега кроз мене. Али, не само кроз мене…

Тако да без обзира шта све могу проналазим у себи други покрет Духа који ми налаже да не морам све шта могу и тек из искуства Другог проналазим прави угао гледања на постојеће ствари не као сувишак који укуда смисленост него као поредак који носи у себи тријадолошко збивање из којег се и сам поучавам као онај који гледа и као онај који трпи гледање. Живопулсирајуће и животвореће гледање…

