Плитки су људи који ескивирају фрустрације постојања, још подлији они који у њима виде једину солуцију самоостварења. Па ипак, ту су. Немилосрдно се коте као пацови. Нервним системом осице роваре своје гнездо у којем нема светотројичног полена. Тешко је бити човек. Још теже живети у односу који више не може да еманира љубав. Ипак, дакле, није сваки напор гаранција да се Царство на силу узима. Остаје нека грозоморност која свлачи благодат девице као проститутку. Живот се огољава од радосне хемисфере. Љубав се тестира на гиљотини трпељивости. Између двосмерног рвања. Онога ко греши и ко не греши а да можда обе стране греше. И јутро колико је почело идилом већ довече смрт доставља комплименте. Толико батргање уништава.

Праштање, пак, није непромишљено. Зато се зло утростручава. Аналитичка конзумација опија човека да се оперише од другог. Рационално тражи да га истера из бића. Али љубав има своје разлоге. Зато пакао остаје. Аскетизам је само појам пред овим крволиптањем. Други можда не преза за културом праћења онога ко га није оставио као он сам. Ко се можда само повукао у ишчекивању исцељеног лица онога кога чека. Али то лице се некад дуго а некад никад не пројављује.

Наравно, постоје и парадокси, да се из два згрчена ентитета створи нешто треће лепо као на пример дете, неутрално од патологије узрочника.

Пакао је флоскула. Агонија почиње када ниси пожељан у љубави другог. Одавно те нема а да можда ниси ни приметио. Комуницирали сте годинама али се нисте упознали. Као када би неко од теологије и Литургије занемарио само увиђање богоприсуства. Заиста треба бити генијалан а не умањити љубав тамо где је други изградио зид, толико велики да не може ни рупа на њега стати како би имао увид у миниминало кретање другог. Расцеп идентитета остаје. Јер је везан другим. Вуче га својом љубављу као један жив сијамски близанац другог мртвог сијамског близанца. И сав тај напор, ко ће избројати и ко исцелити а да самим хируршким захватом не уништи и оног живог који носи труп мртвог?…

И главно питање: шта ако је такво живокретање Бога у односу према човечанству?

Advertisements